Olemme sitoutuneet tarjoamaan positiivisen matkakokemuksen kaikille matkustajille. Voit pyytää erityisapua varatessasi matkaasi verkossa. Voit myös soittaa meille, jos sinulla on erityispyyntöjä. Koordinoija ottaa sinuun yhteyttä ennen matkaasi ja varmistaa, että kaikki on valmiina.
Tarvitsetko erityisapua matkaasi varten? Voit pyytää sitä osoitteessa aa.com tai Americanin sovelluksessa:
Siirry ”Lisää erityisapu” -osioon Matkustajan tiedot -sivulla.
Jos sinulla on erityistarpeita, soita meille suoraan.
Voit pyytää apua pyörätuolin kanssa liikkumiseen:
Suosittelemme, että pyydät apua pyörätuolin kanssa liikkumiseen etukäteen valitsemalla ”Lisää erityisapu” varatessasi matkasi tai hallitessasi matkaasi osoitteessa aa.com tai America-sovelluksessa.
Voit myös ilmoittaa pyörätuolia koskevista tarpeistasi lentokentän työntekijälle matkustuspäivänä.
Jos tarvitset apua tärkeiden lentotietojen kuulemisessa, ilmoita siitä porttivirkailijalle tai lentohenkilökunnan jäsenelle. Turvallisuusvideoihin on saatavilla tekstitys.
Vaikka et tarvitsisikaan apua, ilmoitathan meille, jos olet kuuro tai kuulorajoitteinen. Näin voimme varmistaa, että saat turvallisuusohjeet ja tärkeät lentoa koskevat päivitykset.
Ilmoita lipputiskin virkailijalle, jos tarvitset apua lähtöselvityksessä tai portille siirtymisessä. Pyydä lentoaseman pyörätuolia, avustajaa tai ohjeita, kun varaat tai hallitset matkaasi aa.com-sivustolla, American-sovelluksessa tai saapuessasi lentoasemalle. Lennolla on saatavilla pistekirjoituksella varustetuttuja turvallisuuskortteja.
Vaikka et tarvitsisikaan apua lentokentällä, ilmoitathan meille, jos olet sokea tai näkörajoitteinen. Näin voimme varmistaa, että saat turvallisuusohjeet ja tärkeät lentoa koskevat päivitykset.
Autamme kehitysvammaisia asiakkaitamme sekä asiakkaitamme, joilla on kognitiivinen vamma, nousemaan koneeseen, poistumaan koneesta ja siirtymään jatkolennolle.
Jatkuvaa tukea tarvitsevilla matkustajilla tai matkustajilla, jotka eivät pysty noudattamaan turvallisuusohjeita, tulee olla matkaseuranaan turvallisuusavustaja. Voit ostaa lipun avustajallesi.
American voi edellyttää turvallisuusavustajaa, jos asiakas ei pysty
Jos määritämme, että asiakas tarvitsee matkalle turvallisuusavustajan, hänen mukanaan on oltava sellainen. Muussa tapauksessa asiakkaalla ei ole lupa lentää, ennen kuin turvallisuusavustaja on saatavilla.
Teemme parhaamme löytääksemme sinulle mahdollisimman mukavan ja käyttökelpoisen istumapaikan tarpeesi huomioiden. Valitse istumapaikat matkaasi varatessasi tai soita varauspalveluun, jotta voit saada apua, erityisesti jos
Erityisapua tarvitsevat asiakkaat voivat pyytää aikaista koneeseennousua portilla.
Jos tarvitset useamman kuin yhden istumapaikan matkustaaksesi mukavasti ja turvallisesti, sinun on varattava ylimääräinen istumapaikka soittamalla varauspalveluun. Kerro meille istumapaikkatarpeistasi matkaa varatessasi.
Pyydä tarvittaessa turvavyön jatketta lentoemännältä tai lähtöportin virkailijalta. Vain American Airlinesin tarjoamia turvavyön jatkeita voidaan käyttää.
Tässä on joitakin vinkkejä helpottamaan matkaasi:
Löydät lisätietoja avun saamisesta lentoasemalla liikenneturvallisuudesta vastaavan viranomaisen (Transportation Security Administration, TSA) verkkosivustolta.
Air Carrier Access Act (ACAA) -laki suojaa vammaisia lentomatkustajia syrjinnältä. Tämän lain toimeenpanemisesta on vastuussa Yhdysvaltain liikenneministeriö (Department of Transportation, DOT), ja sitä sovelletaan kaikkiin Yhdysvaltain sisäisiin lentoihin, Yhdysvaltoihin saapuviin lentoihin sekä Yhdysvalloista lähteviin lentoihin.
Saat kopion ACAA:n määräyksistä (osa 382) seuraavin tavoin:
Perusoikeudet kuvaavat vammaisten lentomatkustajien perusoikeuksia Air Carrier Access Act (ACAA) -lain ja sen täytäntöönpanoasetuksen 14 Code of Federal Regulations (CFR) Part 382 nojalla.
Löydä hyödyllisiä tietoja matkallesi, jos se sisältää vähintään yhden lennon kumppanilentoyhtiöillämme.